Mivel azonban potenciálisan zavaró technológia bevezetéséről van szó, az autógyártóknak meg kell tudniuk akadályozni a vezetőket abban is, hogy azok első mérgükben ne "hajtsanak" keresztül járművükkel frissen vásárolt okostelefonjukon - akkor, amikor automatikusan fékezést javasol egy jelzőlámpánál; amikor arra figyelmeztet, hogy egy másik jármű halad a holttérben; amikor hangosan felolvassa az útjelző táblák feliratait, vagy a sebességkorlátozásnak megfelelő sebességre hívja fel a figyelmet.
A szórakoztatóipari-fogyasztói elektronikában bekövetkező változások azonban sokkal gyorsabb üteműek. A jelentős szoftverfrissítésekre - vagy akár teljesen új változatok megjelenésére - évente minimum egyszer számítani kell. Mivel az okostelefonok az autók egyik "összetevőjévé" válnak, az autógyártók azt remélik, hogy a technológiai változások követésének üteme alig néhány hónapra mérséklődik.
Mivel az autók minden korábbinál inkább szórakoztató központokká (is) válnak, a gyártók tulajdonképpen önmagukkal folytatott fegyverkezési hajsza részeseivé válnak. "Nem tudjuk lefékezni a fogyasztói szórakoztató technológia gyors növekedési tempóját - nyilatkozta a The New York Timesnak Paul Mascarenas, a Ford műszaki vezetője. - Nem tudjuk megakadályozni az embereket abban, hogy telefonjaik náluk legyenek a járművekben. Megkíséreljük viszont elérni, hogy ehhez a lehető legbiztonságosabb módot válasszák."
Egyre fokozódik a nyomás, hogy az autógyártók megteremtsék a kapcsolatot a gépkocsiba beépített elektronikával. Erre számos példát lehetett találni az autógyártók pavilonjaiban a Las Vegas-i International Consumer Electronics Show-n (a CES-en) éppúgy, mint a vele történetesen egy időben megrendezett Észak-Amerikai Nemzetközi Autóshow-n Detroitban. A két iparág azonban a naptári dátumon túl is egyre több dolgot oszt meg egymással. A Ford Sync App Linkjének, a Mercedes-Benz bemutatás előtt álló DriveStyle appjének és a BMW ConnectedDrive-jának a működési módjában vannak ugyan csekély különbségek, de a célja mindegyiknek ugyanaz: integrálni az okostelefonos alkalmazásokat és tartalmat a gépkocsi kijelző és irányítási rendszerébe.
Az autógyártók számára másfajta haszonnal is járhat, ha a mobilalkalmazások fejlesztői mindenféle dolgot hozzáadnak a járművekhez: csökkenhetnek a gyártási költségek. "Mivel a telefonokon már megvan a navigációhoz, a zenéhez és a helyi információk eléréséhez szükséges eszköztár, anyagilag jól járnak mind a gyártók, mind pedig a járműveket megvásárlók, hiszen nekünk nem kell költenünk ezeknek a technológiáknak a beépítésére, mivel partnereinkre támaszkodhatunk" - nyilatkozta James Buczkowski, a Ford elektromos és elektronikai rendszerekért felelős igazgatója.
forrás: mti.hu