• BS
  • UBER FreeRide
  • gplus2
  • facebook
  • rss
Monday, 16 April 2012 18:11

Y Generáció! A munkamániás techguru pénzhajhászok #facebook #fb #tech #internet

Y_generci

Az Y generáció egy új típusú nemzedék, melynek kialakulásában a technológia száguldó fejlődése játszott rendkívül fontos szerepet. A kifejezést amerikai szociológusok hozták be a köztudatba a 80-as évek nemzedékére. Maga az Y,  a Youtube videómegosztó portálról nyerte a nevét.


Ennek a nemzedéknek a születését az 1970-es évek vége és a 2000-es évek eleje közé teszik.„Ezredfordulós” generációnak is nevezik őket. Jellemzőik, hogy mivel a számítógépekkel együtt nőttek fel, szinte mind a „technológia őrültjei”. A modern technikák és a számítógép nélkül el sem tudják az életüket képzelni. Ezzel együtt azonban igen gyakorlatiasak és már kisiskolás korukban tudnak számítógépezni és mobiltelefont használni. Nevelésükre nagyban hatott, hogy szüleik a házon belül biztosították a szellemi és testi fejlődéshez szükséges körülményeket.

Y_generci_2


Megkapták a legmodernebb játékokat, kisgyermekként megismerkedtek a tudomány és a technika legújabb vívmányaival, magabiztosan kezelik azokat sőt mindennapi szükségletnek érzik. Szüleik önállóságra és szabad véleménynyilvánításra nevelték őket, ezért munkahelyeiken nagy önbizalommal és szabadon élik az életüket és mondják el a véleményüket, oldják meg a feladatokat.

Munkamániások, állandóan elérhetők, mobilabbak és nehezen alkalmazkodnak. Végtelenül bizonytalanok, stresszesek és sokan a virtuális világon kívül képtelenek kapcsolatot létesíteni. A munkaadók szerint öntudatosak, karrieristák, és nagy részüket csak a pénz érdekli. Milyen akkor az Y generáció?


Az Y generáció a fogyasztói társadalom alakítója és húzórétege, akik tökéletesen eligazodva a legújabb trendek között, a legpergőbb ritmusban élik az életüket. Őket nem küldték el otthonról:"menj játszani!" felkiáltással.Inkább a házon belül biztosítottak számukra minden lehetőséget a szülők: számítógépes és internetes játékokat. A modern technológiában teljesen otthon vannak, azt mindennapos szükségletnek tekintik, és érdemes is hallgatni rájuk ezekben a kérdésekben. Míg az előző generációk tudomásul vették, hogy milyen a munkahely, addig az Y generáció már maga alakítja, formálja azt a saját képére. 

Ezek a fiatalok siklanak a felszínen, hogy egyszerre mindenütt és mindenben valamennyire jelen legyenek. Szinte mindennaposak az egzisztenciális szorongások a körükben, sokan már-már rabszolgamunkát végeznek, gyakori a munkahelyi terror és sok a munkamániás. Emiatt a stressz, időhiány, bizonytalanság is jellemző rájuk. Úgy érzik, hogy nem tehetik meg, hogy ne legyenek mindig online. Sokan képtelenek arra, hogy kikapcsoljanak, lassítsanak.

Y_generci_3

De voltaképpen már ez is lepergett az idő rokkáján, hiszen az Y generációsok sem olyan nagyon fiatalok már, hanem mögöttük van a tinédzser generáció az úgynevezett Z generáció és nyomulnak az ovisok – a holnap fiataljai, akik messze nem csak digitalizáltságban fognak tőlünk különbözni...

 
forrás: wikipedia.hu 

Festival

Recommended by yuppi.hu

Legtöbbet olvasott