Ha ez megvalósulna, akkor a Tesla már nem csupán az elektromos autók piacán számítana komoly tényezőnek. Manapság az egész világon egyedül a Tesla cég alkalmaz lítium-ionos akkumulátorokat, a gépkocsik gyártásakor. A Gigafactory terve a szükség miatt született, hogy elég akkumulátort tudjanak itt előállítani a tervezett elektromos jármű kereslet kielégítéséhez.
A kivitelezés 2014 júniusában kezdődött Sparks-hoz közel Nevada államban és az akkumulátorok előállítását már 2017-ben szeretnék megkezdeni. 2020-ra a Gigafactory eléri a teljes kapacitását, és ha a terveket betartják, akkor több akkumulátort fognak termelni évente, mint amennyit az egész világon gyártottak 2003-ban. A fejlesztés 6500 új munkahelyet fog teremteni. A létesítmény tervezett költsége mintegy 5 milliárd $.
A Panasonic céggel és más stratégiai partnerekkel együttműködve lényegesen kevesebb költséggel fogják előállítani az eszközöket, innovatív eljárások alkalmazásával, gazdaságos méretek kialakításával és a legtöbb gyártási folyamat telepítésének egyszerű optimalizálásával. A csökkentés mértékében legalább 30%-ot el szeretnének érni. A Gigafactory megújuló energiaforrásokat is használni fog a termeléshez, hogy a nettó nulla energiafelhasználást elérhessék.
2015. április 30-án Elon Musk, a cég vezetője, bejelentette, hogy az eddig Gigafactoryként ismert céget mostantól Gigafactory 1-nek nevezik, mivel a Tesla még több, hasonló üzem építését is tervezi. A Gigafactory 2 valószínűleg Japánban fog épülni, ugyanis a második legnagyobb kereslet a Tesla járművekre itt van, Észak-Amerika után.