A teljes egészében magyar fejlesztésű járművet negyven fős mérnökcsapat tizenkét hónap alatt fejlesztette ki - közölte Szombath Imre főkonstruktőr.
Az Econell tizenkét méter hosszú, kétharmadrészt alacsonypadlós, klimatizált. Belső tere tágas, s a főkonstruktőr szerint Európában egyedülálló módon tették alkalmassá kilencven utas befogadására egyebek között az üzemanyagtartály-rendszer áthelyezésével. A mozgássérültek rokkantkocsival is fel tudnak szállni a járműre. A főegységek a motor kivételével Magyarországon készülnek, a futóműveket például a győri Rába szállítja. Árarányosan mindössze tizenöt százalék az import az új konstrukcióban - hangzott el a bemutatón.
A Kravtex cégcsoport jelenleg huszonnégy különböző autóbusztípussal rendelkezik. Az idén mintegy nyolcvan járművet értékesít, s árbevétele várhatóan 8 százalékkal elmarad a tavalyi közel 7 milliárd forinttól - mondta Krankovics István az MTI érdeklődésére. A vállalkozás nyugat-európai gyártók számára vázelemeket, részegységeket értékesít, s a cégcsoporthoz tartozó Kühne Zrt. mezőgazdasági gépgyártásból származó forgalommal járul hozzá az árbevételhez.
forrás:credobus.hu