• BS
  • UBER FreeRide
  • gplus2
  • facebook
  • rss
Tuesday, 20 December 2011 12:25

Nescafé - #Facebook - #9gag - #troll

nescafe_troll_facebook_hungary

Tegnap nagy port kavart a Nescafé facebookos játéka nem csak hazai, hanem külföldi felületeken is.

Röviden összefoglalva, a Nestlé Hungária Kft. több fordulós pályázatot hirdetett ki a Nescafé 3in1 oldalán kreatív ötletek megvalósítására, ám az egyik játékos nem tudott belenyugodni abba, hogy nem jutott tovább a második fordulóra, így a 9gag hálózat tagjait felszólította a márka nemzetközi szintű gyalázására. 2-3 óra leforgása alatt odáig jutottak, hogy a mocskolódó posztok ellepték többek között a CNN Facebook oldalának falát is, és csalással vádolták meg a szervezőt. Mint később kiderült, a lavinát elindító Szolnoki János több alkalommal próbálta nyugtatni a közösség tagjait, ám a trolláradatot nem tudta megállítani.

Félreértés

Elsőként a Vanguard Media számolt be az esetről, majd mi is megírtuk, és a nagy visszhang hatására este az Index is összefoglalta a történteket. Azonban több helyen is találkoztunk egy alapvető félreértéssel, amit érdemes tisztázni: Szolnoki Jánost, a 47 ezer szavazatot kapott játékost nem zárták ki, egyszerűen nem jutott be a második fordulóra, ott ugyanis nem a lájkok száma volt a mérvadó, hanem a zsűri döntött a továbbjutásról, ami a pályázat szabályzatában világosan le volt írva. A zsűri elsősorban kreatív, nem pedig karitatív ötletek megvalósítását szeretné jutalmazni. A Nestlé Hungária Kft. nyilvánosan sokáig nem reagált az ügyre, ám ma eljuttatta szerkesztőségünkbe a saját álláspontját.

A Nestlé Hungária Kft. közleménye 

"A Nestlé Hungária Kft. december 16-án hirdetett részeredményt egy általa kiírt versenyben. A kiírás célja az volt, hogy a nyerteseket segítsük ötleteik megvalósításában. Több, mint 600 beérkező pályázat közül 30 projekt jutott a döntőbe. Ezek közül kerül majd ki az az öt nyertes ötlet, amelynek megvalósítását 1-1 millió forint értékben támogatjuk.

A hivatalos versenykiírást időben közzétettük. Ebben világosan megfogalmaztuk, hogy a verseny első fázisában nem a like-ok magas száma számít, illetve az elbírálásnál nem feltétlenül karitatív szempontok szerint döntöttünk, mindössze annyi feltétel volt, hogy az első fázisban az elbíráláshoz 20 like-ot kellett összegyüjteni.

A játék második fázisában a 30 döntőbe jutott pályázat közül ötnek a megvalósítását fogjuk támogatni. Ebből hármat a zsűri választ ki, kettőt pedig a közönség.  A verseny első fázisa befejeződött  és a döntőbe került 30 projektet nyilvánosságra hoztuk. 

Sajnálatos módon volt egy játékos, aki nem törődött bele abba, hogy nem jutott döntőbe. Emiatt egy Facebook csoportot alapított, ahol számos téves információ jelent meg a játékkal kapcsolatban.

A félreértések tisztázása érdekében felvettük a kapcsolatot ezen játékossal, aki a Nestlének írt levelében maga is elismerte, hogy „Többször próbáltam nyomatékosítani, hogy semmi szabálytalan nem történt a pályázat során…"

Továbbra is figyelemmel kísérjük az eseményeket, így ha lesznek további fejlemények, azokról beszámolunk. 

forrás: SocialTimes

Festival

Recommended by yuppi.hu

Legtöbbet olvasott